måndag 9 november 2009

Kalla fakta = iskall propaganda?

Då var andra delen av "kalla faktas" granskning av sanningsrörelsen ute. Men fakta och granskning lyser med sin frånvaro. Man har helt enkelt valt att göra någon sorts propaganda TV mot sanningsrörelsen utan att egentligen veta vad man ska kritisera. Jag tycker personligen mest synd om Egon Frid från Vänsterpartiet som blev veckans slagpåse och som uppenbarligen fått hårda förhållningsorder från sin partiledning. Men var inte oroliga, jag känner till fler än Egon i riksdagen och i fler partier som tvivlar på den officiella berättelsen. Problemet är att i dagens media-klimat går det inte att berätta.

Här nedan följer kalla faktas andra del i granskandet av sanningsrörelsen av 9/11:







I media: Ab,
I bloggar: Tankar i Gryningens ljus, Signerat Kjellberg, Daniel Scythe, Träna eller dö,

7 kommentarer:

Stina sa...

Hej!
Kul att du lagt in en länk till mitt inlägg :)

Jag blev rätt besviken på andra delen av Kalla fakta, trodde det skulle fortsätta i samma granskande anda som första delen.
Jag led med Egon Frid i intervjun som tv4 gjorde, det var ju så uppenbart att han var tvingad att sitta där och säga "ingen kommentar", och se till att partiet inte förknippas med sanningsrörelsen.
Han blev en återkommande profil för sanningsrörelsen genom hela programmet, även fast det ända han har gjort är skriva på att han vill ha en ny utredning om 9/11.
Tror att detta kan medföra att folk med högre position helt enkelt inte vågar stödja sanningsrörelsen av rädsla för häxjakt eller att bli stämplad som nazist.

Hur som helst så har debatten börjat arta sig och det är i alla fall ett steg framåt :)

HumanLabRat sa...

Nu är jag här igen, kan inte låta bli! :D Ja var sjutton var alla dessa fakta och bevis på att Bush-versionen är den sanna? Och var är alla bevis på att Sanningsrörelsen är så himla farlig? De flesta som påstås vara anhängare av denna "rörelse" vet tydligen inte själva att de är med i en rörelse. Tycker också synd om Egon Frid som blev ansatt! Politiker som kan tänka själva står inte högt i kurs i maktens korridorer, men sådana är precis vad som skulle behövas. Hela reportaget luktar propaganda!

Unknown sa...

"Ja var sjutton var alla dessa fakta och bevis på att Bush-versionen är den sanna?"
Så du har inte ens läst ett enda motargument? grattis här har du några veckors läsning:
http://www.lolloosechange.co.nr/

Mike sa...

VAR I ISRAEL ÄR JOSEPH MOSHE????

http://www.unfictional.com/joseph-moshe-mossad-bioweapon-swine-flu-vaccine-westwood

Kalla Fakta kan slänga sig i väggen.

Skit media = Mördare.

Och pass på alla Idiotbloggare som censurera folk.

Och pass på dem som ser till att sidor med viktig info försvinner.

Internet används som ett vapen men dom kan ju lycka till.

HumanLabRat sa...

Till Max: Jag förstår inte vad du menar med den kommentar du skickade till mig. Läste du kanske för snabbt? Jag undrade var i TV 4:s reportage som det fanns bevis på att Bush-versionen var sann! Man ifrågasatte ju alla som tänker annorlunda, men hade inga som helst motbevis egentligen.

Jag har läst och sett filmer om alternativa sätt att se på 9/11. Jag har ingenstans i mitt inlägg uttalat mig vare sig för eller emot den offentliga uppfattningen om vad som hände 9/11. Bara att gå in på min blogg för att se att jag knappast är en person som sväljer allt strunt som pumpas ut i media.

Anonym sa...

Ja det var ett fruktansvärt färgat program. Nu är ju iofs de flesta av TV 4:s program högervridna på gränsen till olagligt men man tycker ändå att en sk granskning ska kunna stå för betydelsen.

Anonym sa...

Först blev jag glad att stormedia intresserar sig för saker utanför deras spektra. Men sen framgick det rätt fort att det handlar om att bilda opinion.
Propaganda när den används som bäst, tyvärr.
Det får fortsätta att bli att studera riktiga nyheter från alternativa mediakanaler för av stormedia som tv4, får vi ingen hjälp..